În toamna lui 2019, am avut norocul să vizitez Libby Camps împreună cu prietenul și colegul meu Reid Bryant, pentru o excursie de sezon, cu trei zile de pescuit și două zile de vânătoare de cocoși. A fost o perioadă glorioasă să fim în North Maine Woods și ne-am bucurat de succes pe apă și în cocoși. Dar aproape toate cele mai memorabile excursii de pescuit ale mele în Maine în primăvară și m-am întrebat cum era la Libby’s la începutul sezonului. Când am avut ocazia să mă îndrept din nou în nord luna aceasta, am profitat de șansa.

Pârâii cu apă nemișcată nu au ieșit la suprafață, ci au luat streamers.

Luni, mi-am luat tânărul prieten fotograf Charlie și am făcut drumul de 9 ore de la sud-vestul Vermont-ului până la frumosul numit T8 R9, Maine, unde Libby’s este situat pe 3,5 milioane de acri de pădure comercială plină de râuri și presărată cu lacuri. Parcul de stat Baxter se află chiar la sud, iar când sunteți la cabană, puteți simți îndepărtarea ei în calitatea aerului, lipsa sunetelor civilizației și priveliștile uimitoare. Charlie și cu mine ne-am rostogolit în cabană tocmai la timp pentru o discuție înainte de cină cu ghizii, după care ne-am petrecut seara în cabana noastră pregătind echipamentul.

Ieri dimineață, am mers cu mașina la un iaz din apropiere cu ghizii noștri Jeff Labree (pe care fanii Orvis Fly Fishing Podcast îl pot recunoaște ) și Nate Wight, însoțiți de colegul oaspete Jerry Birchmore și ghidul său, Pete Koch. Vântul din zilele precedente se potolise și aveam iazul îndepărtat pentru noi înșine. Am auzit că păstrăvii luau muște uscate pe această apă, ceea ce s-a dovedit a fi informații proaste. Din fericire, streamers au produs câțiva păstrăvi de pârâu înainte de a veni timpul să se întoarcă la cabană pentru prânz.

Invitatul Jerry Birchmore, un Virginian, ține primul său somon fără ieșire la mare.

După-amiaza, ne-am urcat în bărci pe plajă chiar în fața cabinei noastre și am traversat lacul Millinocket cu motorul până la un vechi baraj de lemn, sub care curgea un pârâu frumos. După o scurtă excursie în aval, eu și Jerry ne-am așezat într-un val mare, cu o coborâre abruptă la sfârșit. Jerry a agățat un păstrăv de pârâu la al treilea turnat și a continuat să prindă pește toată după-amiaza, inclusiv primul său somon fără ieșire la mare. Jeff m-a adus chiar în amonte, într-un loc în care o împletitură a pârâului a întâlnit tulpina principală, creând o gaură adâncă și două vârtejuri.

Ghidul Jeff LaBree supraveghează prezentarea mea la un loc numit Ellie’s Hole.

Prezentarea a fost dificilă, deoarece a trebuit să navighez pe o grămadă de curente conflictuale, dar Jeff mi-a spus despre asta. Am prins un brookie mic pe un streamer de Golden Retriever înainte ca Jeff să sugereze să adăugăm o imitație de miros ca a doua muscă. Mi-am dat drumul potrivit prin curenți, am dezbrăcat de două ori, iar apoi tija mi-a fost aproape smucită din mâini. După o scurtă bătaie de cap, am prins un păstrăv de pârâu uimitor, cu pete roșii și albastre glorioase pe laterale. În comparație cu brookies-urile sălbatice de munte pe care obișnuiesc să-i prind acasă în Vermont, aceasta a fost o fiară.

Culorile acestor păstrăvi, chiar și primăvara, sunt impresionante.

Restul după-amiezii a continuat într-o ordine similară și eram cu toții destul de gătiți când ne-am dus înapoi în amonte și am luat bărcile înapoi peste lac. Astăzi, vom zbura către un râu care se varsă în Parcul de stat Baxter pentru o zi întreagă de drumeții și pescuit. Am văzut câteva măsline cu aripi albastre eclozând în această după-amiază, așa că sperăm să vedem mai multă acțiune de muscă uscată. Rămâneţi aproape.