Nu sunt un mare fan al sezonului Mayfly. Știu că ar putea suna ciudat, deoarece nu există nicio îndoială că sunt obsedat de păstrăv. Pescuitul înseamnă pace și liniște pentru mine și majoritatea pescuiturilor bine-cunoscute din lough pot fi foarte ocupate în acest moment. Acestea fiind spuse, îmi place pescuitul la țâșnii petrecuți, deoarece poate aduce la iveală tipul de păstrăv care este puțin probabil să fie văzut hrănindu-se la suprafață pentru restul anului. Prefer mult să am o porțiune de râu pentru mine să merg și să anticip ce vor face musca și peștele. Există ceva magic în a merge pe o bucată de apă într-o seară caldă și a aștepta să vedem cum se desfășoară. Când te miști încet și ai răbdare, este uimitor ce poți vedea. Poți trece printr-o gamă completă de emoții într-un interval scurt de timp, de la bucurie la disperare.

MCGNAT-UN MODEL BUN PETRECUT.

Ciarán și cu mine am investit ceva timp pentru a găsi ceva de pescuit pe un râu despre care bănuiam că avea niște hrănitori mari de efei. Am avut o mulțime de zile goale de prospectare cu streamers, de plimbare, de a studia hărți și de a găsi locații care ar putea ține un pește bun. După o serie de sezoane de cercetare fără niciun rezultat semnificativ, a început să dea roade.

ZÂMBETE SERIOASE PENTRU UN REZULTAT GROZAV

După cel puțin 4 km de mers de-a lungul râului, Ciarán a văzut un pește care se hrănea bine. A alunecat pe mal în poziție și a făcut o turnare în amonte. A făcut-o perfect într-un loc dificil și musca a aterizat în dreapta peștelui care a venit repede să inspecteze și peștele era pe. Ciarán a pierdut deja câțiva pești mari în zbor uscat în acest an și, combinat cu munca pe care a depus-o pentru a afla despre acest râu, aceasta a fost o victorie cu adevărat semnificativă. M-am bucurat să fiu acolo pentru a surprinde momentul și peștele a fost eliberat după ce i-am admirat starea fantastică.

ÎNTORCÂND UN PĂSTRĂV GROZAV
PARAPANTA-O ZBURĂ BUNĂ ATÂT PENTRU DUNS, CÂT ȘI PENTRU CHELTUIT
NETTLE WEEVILS – ARATĂ CA OȚEL DAMASC! FOTOGRAFIE DE CIARÁN

Ciarán și-a petrecut timpul liber făcând fotografii și a surprins această imagine incredibilă a împerecherii gărgărițelor de urzică. Lumea naturală este cu adevărat minunată în Irlanda în luna mai.

Cititorii obișnuiți ai blogului își vor aminti că unul dintre cei mai buni păstrăvi de muscă uscată din aprilie și-a tușit micul dejun și m-am gândit atunci că gândacul mare pe care îl ejectase era un gândac cu două benzi lungi. L-am văzut la una dintre multele plimbări lungi și am făcut o poză rapidă. Mi-a confirmat id-ul inițial, insecta are aproape un inch lungime și demonstrează că muștele uscate ale râului nu trebuie să fie întotdeauna mici. Voi extinde acest lucru într-o altă bucată.

GÂNDACUL CU CORN LUNG CU DOUĂ BENZI

Eram atât de încântați că în sfârșit ne transformasem deliberările într-un pește.

Flutura de efemenie cheltuită dansa din abundență până acum și seara se pregătea să fie perfectă. Am luat decizia de a merge într-o altă locație de pe râu unde am văzut „onceri” și ne-am gândit că cel mai probabil vor fi în creștere până acum.

Odată ce ne-am mutat, am știut că am făcut o greșeală. Au fost foarte puțini dansuri de efei și nici urmă de păstrăv. Am luat o decizie de ultim moment să ne uităm la un alt loc. Știam că locul avea unele dintre semnele distinctive în care să stea păstrăvii, dar a fost un joc de noroc complet.

La sosire am mers în amonte și inițial am văzut foarte puțină muscă. Nu dansau sau ieșiră pe apă. Simțindu-ne complet bătuți, am început să ne întoarcem spre casă. Un pește bun a crescut într-o secțiune îngustă și adâncă a râului. Peștii au luat câteva naturi unul după altul și mi-am luat timpul să mă strec în poziție. Inima imi batea bataie si am avut grija sa fac ca prima aterizare sa conteze. Musca a căzut acolo unde am vrut, chiar în dreapta peștelui. Peștele a înotat peste și mi-a aspirat musca fără nicio ezitare și s-a întors. Frica mea s-a transformat în încântare că am agățat peștele și apoi m-am gândit la toți copacii zimțați și buruienile de sub mine și frica s-a instalat din nou. Peștele a ridicat o rămășiță grozavă și am pus cât mai multă presiune pe partea din aval pentru a ține peștele deasupra mea. Câteva clipe mai târziu, Ciarán a pus plasa sub un frumos păstrăv găină.

PĂSTRĂV GĂINĂ PE CHELTUIT

Vă pot asigura că am fost mult mai fericit decât arăt. Amândoi eram acum plini de încredere pe un râu care până în acea seară fusese deosebit de dificil.

ELIBERAT CU GRIJĂ

A trebuit să mă întind pe burtă pentru a odihni peștele și ea a înotat cu putere. Ne-am dus acasă plini de încredere că tocmai am înscris câte un pește pe râul nostru misterios.

A doua zi ne-am întors la râu la începutul după-amiezii. După ce ne-am uitat la prognoză, ne-am așteptat la niște ploaie slabă seara și am sperat la o fotografie mai devreme. Spre după-amiaza târziu, prognoza devenise ploi abundente și am început să ne pierdem speranța cu un cer întunecat și furtunos care se apropia. Am stat pe un pod, dorind ca pierderile, vremea și păstrăvii să ne slăbească. M-am resemnat să merg acasă devreme, dar când a sosit banda de ploaie, a fost mult mai uşoară decât mă aşteptam. Musca a ieșit și a început să danseze și inelele unei ridicări au apărut pe bazinul plat pe care îl privim. Am mers din nou cu picioarele dureroase în această etapă din cauza acoperirii unui teren accidentat. Ceasul meu de mână m-a felicitat pentru că am făcut 20.000 de pași pentru a doua zi la rând. Era un număr mare de muște care depuneau ouă și cădeau în apă. Am găsit o piscină plată și proprietarul era acasă. Peștele mergea în croazieră și aveam o idee bună unde era vârful ritmului lui. Am fugit de data asta și am făcut o lovitură. Musca a plutit un picior și un cioc mare a spart suprafața. Am așteptat să se întoarcă ceea ce părea a fi o vârstă pentru pește și inima a început să-mi bată repede când am simțit greutatea peștelui trăgând o îndoire în undiță. După ce am întors peștele dintr-un copac scufundat, am băgat peștele în plasă și, din fericire, Ciarán se întorcea spre mine și a făcut această poză grozavă. Am așteptat să se întoarcă ceea ce părea a fi o vârstă pentru pește și inima a început să-mi bată repede când am simțit greutatea peștelui trăgând o îndoire în undiță. După ce am întors peștele dintr-un copac scufundat, am băgat peștele în plasă și, din fericire, Ciarán se întorcea spre mine și a făcut această poză grozavă. Am așteptat să se întoarcă ceea ce părea a fi o vârstă pentru pește și inima a început să-mi bată repede când am simțit greutatea peștelui trăgând o îndoire în undiță. După ce am întors peștele dintr-un copac scufundat, am băgat peștele în plasă și, din fericire, Ciarán se întorcea spre mine și a făcut această poză grozavă.

UNUL DINTRE CEI MAI PERFECTI PĂSTRĂVI PE CARE I-AM VĂZUT VREODATĂ
ADMIRAȚIE PE NET
ÎNCĂ LUÂND PETRECUT ÎN PLOAIE

Vremea doar s-a înrăutățit și Ciarán a plecat din nou pe jos. Până la urmă l-am prins din urmă. Am putut vedea de la 100 de metri depărtare că era în modul ascuns și zărise un pește. L-am văzut alergând spre ținta lui și a făcut o aruncare rapidă și precisă. Când am ajuns, el se lupta cu un păstrăv gras uimitor pe care îl puteam vedea în apa limpede. Peștele l-a împins și ieșit din buruieni. Din fericire, a rămas atașat și am ajutat la net job și la o fotografie rapidă. Am admirat peștele sub apă înainte de a-l da drumul.

Am mai mers câteva seri, dar musca s-a stins și am aruncat un păstrăv mai puțin entuziast înainte de a trasa o linie sub el. Acele două zile magice nu vor fi uitate în grabă.

Așa că morala poveștii este să acorzi timp, să-ți urmezi noțiunile și să încerci locuri noi, pentru că există lucruri foarte interesante care pot fi găsite și savurate. Acum chiar am nevoie de o inundație ca să iau niște pești streamer.