O excursie de vis la pescuitul Blue Dart din Franța

Amplasat la granițele Parcului Regional Natural Périgord-Limousin din Franța se află un paradis pentru pescuitul crapului numit Blue Dart Fishery și în urmă cu câteva săptămâni, Dave Spence și Andy Mackie din Dynamite au avut plăcerea de a-și vizita malurile. Iată cum s-au descurcat…

Dave spune…

Au fost momente în ultimii doi ani în care o sesiune de carping în străinătate părea un vis îndepărtat, așa cum sunt sigur că mulți vor povesti, iar când imobilizatorul de pe motor s-a blocat cu o seară înainte, această călătorie a fost aproape de a fi exact asta! Cu toate acestea, cu o persuasiune blândă și câteva cuvinte aspre, ea a dat foc și, la mijlocul lunii martie, acel vis a devenit în sfârșit realitate cu o excursie la Blue Dart Fishery!

În marea schemă a lucrurilor, efectul pe care l-a avut pandemia asupra industriei de pescuit cu pescuit este irelevant, dar din punct de vedere personal, fiind pescar și lucrând în industrie, efectele au fost cel puțin extreme. Explozia bruscă a numărului de participanți a însemnat că am trecut de la 0 la 150% și că nu m-am mai putut bucura de singurătatea egoistă cu care mă obișnuisem în sindicatul meu local, în timp ce fiecare bărbat și câinele lui coborau pe lacurile de peste ținut. Șansa de a scăpa în străinătate pentru pelerinajul meu anual a fost un refuz absolut.

Avanză rapid până la sfârșitul anului 2021 și a apărut o licărire de speranță… Ei bine, era Andy Mackie care trecea pe ușa biroului meu în timp ce s-a alăturat afacerii ca reprezentant al nostru de vânzări din sud și se bucura de primul său tur al site-ului nostru!

S-au schimbat frumusețe, Andy a cronometrat câteva dintre fotografiile mele de pescuit și astfel, conversația s-a îndepărtat, evident, de la turul fabricii la pasiunea noastră comună pentru pescuitul la crap!

Am împărtășit câteva povești și m-am plâns de lipsa mea de „timp bancar” și în acest moment am convenit să îndreptăm lucrurile!

Andy a făcut parte din lumea pescuitului pentru ceea ce sună a veșnic (îmi pare rău Andy!), și se pare că ce sau pe cine nu cunoaște nu merită să știi. Deținând și conducând în mod oficial o afacere de succes cu magazine, Andy și-a extins și mai mult lista de prieteni și o persoană care a devenit un prieten bun a fost un tip numit Daren.

În urmă cu 5 ani, Daren a decis că 9-5 din Marea Britanie nu era pentru el și că ar prefera să locuiască, cu minunata lui soție Mandy, lângă un lac de crapi din Franța!

Covid însemna în mod evident că vizitatorii lacului lor, Blue Dart Carp Fishery , fuseseră subțiri pe pământ, dar asta însemna că Daren avusese șansa să manipuleze lacul și pământul înconjurător în viziunea lui de vis – o piscină intima de aproximativ 4- 5 acri amplasat într-un cadru amenajat cu o locuință confortabilă, încântătoare, amplasată pe malul vestic, cu vedere la întregul lac.

Lacul în sine este aprovizionat cu aproximativ 70 de exemplare glorioase alese cu atenție, împreună cu o mână de originale speciale, toate crescând pline în ecosistemul echilibrat creat printr-un management rațional al pescuitului.

Așadar, s-a stabilit o dată și micul meu bagaj s-a dovedit o provocare! Îmi place să fiu pregătit pentru orice eventualitate și a fost o adevărată luptă să mă încadrez în limitele de greutate pentru zboruri… Am eșuat lamentabil!

4-5 acri cu aproximativ 70 crap la 50 lb+. Nu devine cu mult mai bine de atât!

Zborul către un lac era ceva nou pentru mine și nu aveam propriul meu kit nu mi s-a părut bine. Nu trebuie să fiu îngrijorat, deoarece Daren este un pescar de crap experimentat, iar trusa (majoritatea deja instalată) la sosirea noastră reflecta acest lucru.

Cu un frigider cu bere rece și un vindaloo de casă, eram mai mult decât pregătiți pentru cele 4 nopți care urmau!

Împărțind „Le Grande”, o mare dublă înot care acoperea cea mai mare parte a lacului, Andy a optat pentru zona mai adâncă a peretelui barajului. Ar fi trebuit să mă încurcă din cauza lipsei lui de ezitare, dar după ce am văzut „presupusul” prognoză meteo, promițând condiții pozitive ca primăvara și după ce am spionat câțiva locuitori ai lacului pe marginea noastră, am stat acolo întrebându-i ambarcațiunea! Părcile de adâncime erau toate ale mele și aveam de gând să fac curățenie!Le Grande a însemnat că Dave și Andy s-ar putea bucura de o socializare adecvată!Mult spațiu pentru a arunca o capcană…

Ceea ce uitasem era că prognoza meteo nu este întotdeauna corectă, iar Andy mai vizitase Blue Chart Fishery și știa lucrurile lui.

Cu lansetele poziționate în zone cu aspect probabil cu forma anterioară, încrederea era mare, dar, din păcate, pe măsură ce orele au trecut, vremea a început să se întoarcă și, odată cu vântul înghețat de NE, mă bucur că mi-am introdus de contrabandă pantalonii lungi în avion!

La 22:00, tija stângă a lui Andy a scos primul sânge. Fusese poziționat strâns în colțul îndepărtat al peretelui barajului și a tras o explozie scurtă de la alarmă și picuratorul să tragă strâns. Lupta a fost lentă și grea și nu a fost o surpriză când un set sănătos de umeri au trecut chiar dincolo de raza de plasă. Fără prea multă dramă, a început plesnirea din spate și o oglindă franceză satisfăcătoare de grăsime a fost ridicată pentru portretul ei. La 41lb 12oz, nu am fi putut să cerem mai mult și, după tot ce s-a întâmplat în lume, totul era bine în bula noastră!

Ce mod de a extrage primul sânge! 41 lb 12 oz de crap oglindă francez.

În acest moment am urmărit mizeria diabolică care atârna de aranjamentul cu clipuri de plumb al lui Andy.

Cum dracu’ s-a gândit să convingă un pește de o asemenea măreție să-și ridice momeala cu cârlig, darămite să se agațe și să aterizeze și mai remarcabil?! Am auzit șoapte despre „Nora Rig”, așa numită din cauza includerii unui vechi elastic de tricot, dar când mi-am plesnit ochii pe acest „schimbător de joc” aproape că am scuipat ceaiul!

Nora Rig poate părea neortodox, dar cercetați-vă și veți fi surprins de cât de eficient este la agățarea crapului…

Desigur, un fragment cu un crap de 40 lb nu va lăsa niciodată o platformă să arate nouă, dar acest cuib de pasăre era la un alt nivel!

Andy mi-a vorbit despre mecanica platformei. Fiind un mare fan al unei platforme de alergare ușoare, am înțeles pe deplin principiul din spatele conceptului, fac din acesta un coșmar absolut de care să scape peștii și, desigur, testul manual a părut să confirme acest lucru.

Pur și simplu nu am reușit să-mi descurc capul în jurul bucății roz strălucitoare de elastic înșurubat și totul a fost aruncat dintr-un buncăr de barcă de momeală pentru a ateriza într-o grămadă deasupra plumbului. Pentru a „ajuta” acest aranjament, geanta „solidă” legată cel mai îngrozitor (trebuie să folosesc acest termen vag în mai multe moduri!) a fost apoi tăiată în cârlig pentru a încetini aparent coborârea acestui cocos!

Chestia este că, atunci când cineva sau ceva vorbește și merge pe jos, ai fi un prost să nu acordi măcar puțină atenție și când Andy a ținut al doilea 40 în sus al călătoriei și cel mai mare lac comun de până acum, urmând unul dintre crapurile originale din piele adevărată din lac și o obișnuință impecabilă la mijlocul anilor 30, am fost în curând așezat pe marginea scaunului meu de pat, bâjbâind încercând să imit priceperea lui Andy de legare!

Acest lucru nu avea să-mi schimbe pescuitul cu capul în jos, iar pescuitul este mult mai mult decât o simplă platformă, dar dacă ceva ar putea să-mi dea un pic mai mult avantaj, sunt complet!!

Eram acum în a doua dintre cele patru nopți și vreți, Adam și Eva, că capcana mea Nora Batty fusese aruncată. Poziționat spre malul îndepărtat, într-o ușoară depresiune în albia lacului, două jumătăți de boilie Complex-T peste o împrăștiere ușoară de pesmet și pelete au fost suficiente. În mod obișnuit, acest „specimen”, oricât de drăguț era, a fost în curând pe drum spre iazul de stoc în praștie și nu a deranjat camera! Totuși, în sfârșit am ieșit din punct de vedere și încrederea mea în „mașina minune” creștese ușor!!!

Andy s-a cioplit cu încă câțiva pești drăguți de pe peretele barajului în acea noapte, punctul culminant fiind al treilea lui 40 la 44 lb, și înainte să ne dăm seama, puii s-au întors în bivvy-urile noastre căutând orice resturi pe care le-am lăsat peste noapte!

Trebuie să spun că selecția animalelor din jurul nostru, atât semi domestice, cât și sălbatice, a fost destul de distractivă; unele dintre cele mai îngâmfate găini, pisici prea prietenoase și cele mai aglomerate ciocănitoare pe care le-am întâlnit vreodată!Puii au fost prieteni excelente de bivvy în timpul șederii lui Dave și Andy!Cine are nevoie de o eșarfă într-un vânt rece de NE când poți folosi doar o pisică?

După alte două mușcături succesive rapide ale barajului din mijlocul și din dreapta lui Andy la mijlocul dimineții, restul zilei a fost liniștit, iar seara de vineri a fost, în mod surprinzător, o afacere destul de fără incidente, cu doar un singur pește devreme, căzând din nou la Tija lui Andy ascunsă în colțul din dreapta al peretelui barajului. Blue Dart Fishery a fost incredibil de amabil!

Cu toate cele trei lansete acum înghesuite în zona fierbinte din acest colț, am fost încurajat să mă alătur petrecerii!

Sâmbătă dimineața a răsărit și, cu un petic ciudat de bule piperând suprafața strâns de peretele din stânga și încă nimic de remarcat nu se arăta nicăieri în jumătatea de mică adâncime a lacului, era timpul pentru o regândire.

Acum toți peștii din apele mai adânci ajunseseră la momeli poziționate la 1-2 lungimi de undițe de peretele de la fundul pârtiei, dar, pentru prima dată din după-amiaza sosirii noastre, soarele încerca să-și scoată capul afară. și asta părea să fi încurajat câțiva pești pe raftul marginal, bulele literalmente la o lungime de un braț în afară.

Discuând despre ceea ce vedem, Andy a spus că ar trebui să merg și să încerc să urmăresc unul, dar ideea de a lupta chiar în apropierea locului de unde se descurcase Andy atât de bine nu mi-a plăcut. Trebuia să mă asigur, dacă ar fi să prind ceva, că îl pot îndepărta de zona de ucidere cât mai repede și în liniște posibil.

Următoarea oră, a încapsulat tot ceea ce îmi place la pescuitul la crap!

După ce m-am alunecat până la perete și prin șipcile gardului, m-am târât până la malul apei și am introdus un băț de mal în pământul moale (din fericire), bulele atât de aproape, încât le-am auzit pocnind pe suprafața ca de sticlă.

Aranjamentul meu de plumb a fost apoi trimis de apă într-un arc larg, departe de activitate, iar Microcat-ul a smuls ușor din apă spre colțul îndepărtat al peretelui. Cu Complex-T Wafter momeala Nora atașată, m-am întins culcat pe iarbă și am întins nervos peste malul apei, lăsând linia să-mi alunece prin mână pentru ceea ce părea o vârstă.

Momeala preferată a lui Dave pentru crap.

Nu știu la ce mă așteptam, dar pentru ei câteva secunde mi s-a părut că era fără fund.

Probabil exagerat, deoarece îmi țineam respirația subconștient! Linia a fost apoi așezată pe marginea peretelui și până la bățul de la mal. Eram îngrozitor de prost pregătit pentru această situație, așa că a trebuit să mă mulțumesc cu o jumătate de duzină de împachetări de elastic pentru marker pentru a ține linia pe loc.

Prinderea nu a fost suficientă, așa că o bucată de iarbă uscată atent aleasă a fost alunecată în bucla de linie ca un opritor subțire de momeală, pentru a ține totul pe loc. A ieșit un vârf de cânepă proaspăt gătită și m-am zvârcolit cu spatele, departe de malul apei, înainte de a sări înapoi spre Le Grande.

Rod în aer ca și cum m-aș fi întors acasă pe puternicul Trent și făcusem tot ce puteam!

Prin binoclu, bulele au continuat să lovească suprafața în zone aleatorii, sus lângă perete, unele încurajator de aproape de locul în care mă aflam cu câteva minute înainte.

Trebuie să fi trecut nu mai mult de 15 minute până când vârful tijei să se întoarcă înapoi și HD5- ul să scoată trei semnale sonore rapide. Am stat lângă el când s-a întâmplat, dar mi-a luat o secundă sau două să-mi dau seama că poate fi puțin mai mult decât firul meu firav de iarbă care tocmai l-a lăsat; doar poate că ceva a provocat-o… Așa că am apucat tija, am pornit mânerul Okuma INC 8000 de parcă viața lui depindea de el și am lovit ceea ce se simțea ca un bolovan pe fund… care apoi a început să plece!

Dave se luptă cu fiara!

Plimbându-mă încet, de parcă n-ar fi știut cu adevărat, sau chiar i-ar păsa că era agățat, greutatea de la capătul firului mi-a dat acel sentiment pe care doar un pescar îl poate explica. În sfârşit, agăţasem una corectă şi treceam totul în speranţa că instalaţia cu aspect nebun de la capătul liniei mele se menţine ferm.

Am fost recunoscător pentru bătaia destul de fără incidente și, în timp ce am despărțit plasa pentru a vedea mai bine, stătea o oglindă Blue Dart Fishery cu aspect absolut superb și una cu care, abia seara precedentă, Daren ne-a tachinat cu o poză!

Doar pentru a confirma, ținerea cârligului a fost absolut întinsă în cuie, iar rezultatul fusese inevitabil din momentul în care crapul bătuse din ochi pe momeala mea de cârlig!

La cântar, ea a mers cu o uncie sub 44 și prima dată peste pragul magic de 40. Călătoria era acum completă, așa cum este întotdeauna când toți au prins.Această oglindă minunată de aproape 44 lb a făcut că călătoria merită mai mult decât merită!Fă-ți timp pentru a aprecia detaliile mai fine…

Acea scurtă bucată de căldură îmi oferise o oportunitate și, la fel de repede cum a apărut, a scăpat din nou pe măsură ce a început o altă noapte rece.

Nu ar fi fost corect dacă Andy nu ar fi adăugat încă unul la bilanţul nostru în acea noapte, iar o maşină de luptă superb de lungă, aproape de piele, de 34 de livre, s-a alăturat galeriei.

O sticlă de vin de sărbătoare pentru Andy și câteva sticle de Leffe Rouge pentru mine și nu a trecut mult timp până s-a părut că cineva ar fi aprins un Dyson în bivvy-ul de alături!

Când sunteți în Franța și toate astea!

Așa că micul nostru pasaj încântător la Blue Dart Fishery, o bucată fabuloasă de rai francez, sa încheiat în sfârșit, iar eu unul, abia aștept să mă întorc.

Era tot ce speram și, deși vremea nu era tocmai în favoarea mea, am avut norocul să văd ce are de oferit acest lac. O mare varietate de crap frumos cu creștere rapidă, plin de caracter. Ospitalitate dincolo de orice am experimentat la un lac francez sau, de altfel, la orice lac și facilități care nu ar părea deplasate în nicio broșură de călătorie.

Fusesem puțin răsfățată și simțeam că trebuie să merg și să mă rostogolesc în noroiul rece umed pe pietrișul meu local pentru a mă aduce înapoi pe pământ!

– DaveApa de crap francez? Mai mult ca vechiul English Estate Lake!Blue Dart în toată splendoarea sa.