Vise mari, Pesti mari totul in februarie

Muskellunge sunt peștii legendelor – prădători de top care sunt notoriu dificil să prindă chiar și cu echipamentul convențional. Pe la mijlocul anilor ’90, când am început pentru prima dată să urmăresc muschii cu o muscă, oamenii credeau că sunt nebun. Acum, acești monștri cu dinți fac parte din cultura pescuitului cu muscă.

În urmă cu douăzeci și cinci de ani, nu era aproape nimic scris despre cum să prinzi un mosc din zbor. Îl vedeam ocazional pe Larry Dahlberg aruncând muște la moschii în emisiunea TV „The Hunt for Big Fish”, dar nu era aproape nimic altceva. Deoarece nu existau muște specializate sau alte echipamente pentru moschii, am început cu lansete de 8 și 9 greutăți, am construit propriile mele lideri din monofilament greu și am folosit sârmă dintr-un singur fir pentru protecția mușcăturii. Nu aveam o barcă, găsirea accesului pe jos a fost o parte importantă a jocului. Mi-am petrecut mult timp aruncând cele mai mari muște în stil Deceiver pe care le-am putut răsuci, în apă în care puteam să merg – și foarte rar a dat roade.

Autorul zâmbește după ce și-a îndeplinit un vis de o viață de a prinde un mosc uriaș.
Fotografie de Blane Chocklett

Maxime și minime

Nu voi uita niciodată prima zi reușită. Vremea a fost de-a dreptul urâtă în iulie. O furtună se rostogoli și probabil că nu ar fi trebuit să stau la jumătatea coapsei într-un râu cu un paratrăsnet în mână; dar eram obsedat. Peștii erau pe furaj și am reușit să iau doi în aceeași zi. Ambele măsurate în anii 20 de sus – nici măcar „dimensiunea legală”, care avea 30 de inci la acea vreme, dar erau moscate. Și în cele din urmă rupisem codul. . . putin.

Apoi, mi-am luat o canoe și mi-am îmbunătățit echipamentul cât de bine am putut. O nouă greutate de 10 a făcut mai ușor să arunc muștele mari și mi-a oferit mai multă pârghie în timpul unei lupte. Vechile cârlige de apă sărată pe care trebuia să le piliți înainte de a le lega au fost înlocuite cu cârlige care au început ascuțite și au fost concepute pentru prădători. Au apărut pe piață noi linii de muște concepute pentru \ muște mai mari și un nou tip de mușcătură de sârmă. Diferite muște au ajuns în cutie. Ratele mele de captură au crescut, pești mai mari au venit la îndemână și mi-am făcut chiar și un tatuaj mosc. Mi-am petrecut cea mai mare parte a verii urmărindu-le, mai ales plutind singură, căutând pești și învățând tot ce puteam. Rareori am văzut un alt pescar.

Acest pește era uriaș pentru apele în care Drew a început să urmărească moschii.
Fotografie prin amabilitatea lui Drew Price

În următorul deceniu, muskies au devenit populare – foarte populare. Pe Internet s-au discutat brusc pete pe care le-am tăcut ani de zile. O mulțime de pescari au apărut în locuri pe care nu le-am văzut până acum și am devenit descurajat. Am vânat doar ocazional moschii, dar am fost atent la toate schimbările care au loc în sport, precum și la pescarii care conduc această schimbare. Un nume care a devenit proeminent a fost Blane Chocklett, care a avut un succes incredibil cu muștele mari pe muște noi, articulate.

Avanzăm rapid până în 2021. Călăuzisem de ceva vreme pe lacul Champlain din Vermont și devenisem bine cunoscut pentru că urmăream bowfin. Seria video MeatEater „Das Boat” căuta un ghid pentru bowfin în Vermont și au luat legătura. Cei doi tipi din barca mea au ajuns să fie Oliver Nye și Blane Chocklett. Blane și cu mine ne-am conectat din cauza dragostei noastre reciproce pentru buldogii preistorici, cu dinți, pe care îi urmăream. Ne-am cunoscut și a văzut ce pescuit divers și uimitor are de oferit lacul Champlain. Am ținut legătura, iar când a spus că are niște locuri de muncă pentru moschii în această iarnă, i-am rezervat imediat.

În căutarea unui uriaș

M-am îndreptat spre Virginia cu toate echipamentele potrivite: trei lansete de 11 greutăți și un 10; fluorocarbon greu și sârmă de mușcătură; noi linii de muște scufundate; și toate echipamentele de vreme rece de care ar trebui să am nevoie pentru pescuitul din ianuarie. Eram atât de entuziasmat încât abia am putut dormi cu o noapte înainte. Tind să fiu puțin încântat în cele mai bune momente, iar o oportunitate ca aceasta mă învârtește.

Vremea arăta minunat: mijlocul anilor 50, foarte departe de ceea ce aș avea de-a face în mod normal în Vermont în ianuarie. Blane m-a luat și am ieșit la micul dejun pentru a lăsa aerul și apa să se încălzească puțin. Peste o omletă, mi-a explicat că va trebui să jucăm un pic de șah pentru a găsi bucata de apă potrivită. Datorită succesului lui Blane și al altor câțiva ghizi cu moschii mari în Virginia, acum există o concurență destul de mare. Succesul este o sabie cu două tăișuri, ceea ce duce adesea la mai mulți oameni să folosească aceeași apă în același scop.

Muscă mare, pește mare: MegaChanger este greu de distribuit, dar atrage lovituri de la fetele mari.
Fotografie de Blane Chocklett

Am mers cu mașina pentru a găsi apă care nu era presată și ne-am luat timpul. Pe măsură ce ne pregăteam să lansăm, mi-am pus la punct configurația mea Clearwater de 11 greutăți, iar Blane mi-a explicat recomandările sale. Am vorbit despre noduri și construirea liderului, iar el a explicat de ce preferă Scientific Anglers Predator Nickel Titanium Wire pentru tippet de mușcătură. Pentru o muscă, el a sugerat un MegaChanger negru. Nu era nici un sentiment de grabă.

Barca în derivă Adipose s-a strecurat printr-o pușcă până la capătul unui bazin imens. Blane a aruncat ancora și m-a pus să fac câteva modele de antrenament. Mă luptam, pentru că nu aruncasem o platformă mare ca asta. Deși am pescuit mai mult mosc în ultimii doi ani, am folosit T-bones și alte modele mai ușoare. Nici linia pe care o foloseam nu era pe măsură, așa că Blane mi-a împrumutat o linie SA Sonar Musky , care a funcționat mult mai bine.

Lucram la apelarea în ghips și recuperare, ceea ce nu era ușor cu o muscă de mărimea unui pui de veveriță. Platforma Game Changer este remarcabilă prin cât de realiste se mișcă muștele, iar monstruozitățile de 11 inchi pe care Chocklett le folosește pentru moschii o duc la un nou nivel. Nu există nicio îndoială cât de eficiente sunt acele muște și este din cauza muncii pe care Blane a făcut-o pentru a descifra ceea ce declanșează peștii să lovească.

Peștii se țineau adânc în apa de 38 de grade, iar Blane a explicat că apucarea va fi destul de blândă. Peștii lovesc musca și continuă să se deplaseze prin apă, luând musca cu ei. Parcă ești prins de frunze. Pentru a fixa cârligul, continuați să decupați linia.

Conexiune

Drew: „A fost ceva cu adevărat mistic în întâlnirea noastră cu acel pește.”
Fotografie de Blane Chocklette

Blane a explicat că capul bazinului este locul în care acești pești vin să se hrănească, ținându-se într-un buzunar anume. În timp ce exersam, nu am observat că am căzut puțin chiar în zonă. Blane hotărâse că sunt gata. Am făcut o ghipsă în buzunarul despre care vorbea, am alimentat o linie pentru a o coborî și am început să mă dezbrac. Dintr-o dată, acolo a fost – frunze în zbor. M-am tot dezbrăcat până am simțit greutatea și tija s-a dublat. O formă de măsline aurie a apărut din adâncuri. „Este un gigant!” Am fost uimit.

Peștele a venit și și-a clătinat capul masiv de câteva ori, tăind acele fălci imense prin apă. Am condus-o către plasa uriașă pe care Blane o avea pregătită și ea s-a strecurat înăuntru. Nici nu pot începe să descriu sentimentele care m-au străbătut în acel moment. Am fost uluit, uluit, copleșit, emoționat. Eu venisem în această călătorie cu visul de a sparge marcajul de 50 de inci, lucru pe care încă nu îl fac. În ultimii 30 de ani, am avut întâlniri cu pești uriași care m-au lăsat tulburat și chiar am agățat și am pierdut mușchi uriași.

Acum țineam plasa nu doar cu un pește mare, ci cu adevărat un exemplar de top. În timp ce coboram, m-am uitat înapoi la zâmbetul lui Blane. S-a uitat la mine și a spus: „Cunosc omule. Știu. Mulți plâng.” Nu mi-e rușine să spun că am plâns.

Am ancorat pe un bar de mică adâncime. Blane cunoștea acest pește, deoarece a îndrumat pe cineva la el acum câțiva ani. Studiile au arătat că un pește de 48 de inci are aproximativ 18 ani. Muskies peste 50 de inci cresc lent, de obicei câștigând mai multă circumferință decât lungime. Un pește de această dimensiune este și o mașină de producere a ouălor. Având în vedere că aproximativ o treime din toate ouăle pe care le depune un mosc vor fi infertile și că un procent foarte mic din peștii care eclozează ajung la vârsta de depunere a icrelor, manipularea atentă a peștilor uriași este un instrument esențial pentru conservarea acestor prădători de vârf.

Am făcut poze pentru a documenta captura. Au fost câteva momente de comedie, când am reușit să-mi încurc lanseta și linia într-o ramură de câteva ori. Nu am ridicat-o niciodată complet din apă. Dragostea și respectul acestor pești sunt evidente în modul în care Blane îi abordează. Ținând-o în mâini și privind în jos la ea, am fost plin de uimire și, sincer, încă mai sunt. Distanța dintre ochii ei era ușor de cinci centimetri. Acesta a fost un prădător de top și m-am simțit binecuvântat să am această întâlnire.

Văzând un alt pescar experiența debarcând un pește de o viață aduce un zâmbet pe chipul unui ghid.
Fotografie de Drew Price

Lupta durase tot un minut. Greu de crezut, dar cu apă rece, tippet puternic, o lansetă grea și un ghid priceput, este posibil. Nu i-a trebuit mult ca să revină și am privit-o înotând cu putere.

Ne-am întors în barcă, am stat, părând încă uluit. Blane s-a uitat la mine și a spus: „A fost un pește foarte special. Aș dori să onorez și să respect resursa și să nu mai pescuiesc pentru ziua respectivă. Ești bine cu asta?”

Există un singur răspuns corect la această întrebare. „Da”.

Am stat în barcă și am vorbit despre mosc, pescuit și viață. A fost minunat. Am învățat multe și am râs mult.

A doua zi, am făcut o mulțime de ghipsuri, m-am durut la braț, am simțit câteva prize , dar nu am adus pește la plasă. Era răcoare. Nu mă înțelege greșit: nu m-ar fi deranjat să mă lupt cu o altă creatură cu dinți, dar a fost perfect că am fost înlăturați. Nu a fost nicio presiune.

Pe drumul lung spre casă, am avut mult timp să reflectez la scurta mea întâlnire cu acel pește uimitor. Blane este un om de credință și mi-a spus că am fost binecuvântați în acel moment. Deși, nu sunt un om religios, sunt foarte spiritual în felul meu și sunt pe deplin de acord cu el. Fără îndoială, a existat magie în ceea ce s-a întâmplat în acea zi însorită de la poalele Apalachelor.

Drew Price locuiește în Northern Vermont și este proprietarul și operatorul  Master Class Angling . El pescuiește lacul Champlain și apele din jur, vizând crap, știucă, bowfin, gar, bas și alte specii (chiar și ocazional păstrăv). El este, de asemenea,  fostul Trout Bum al săptămânii .